Oprava vodovodní infrastruktury vstupuje do závěrečné fáze

Na 11. zasedání zastupitelstva obce Trnová, které se konalo 29.3. 2016 v Penzionu, vystoupil před občany generální ředitel VaK Beroun Mgr. Jiří Paul, jehož firma převzala správu naší vodovodní a kanalizační infrastruktury po společnosti Reinwasser.

Uvedl, že okamžitě byly provedeny úpravy na zařízení, která mají směřovat k tomu, aby v Trnové již konečně tekla pitná voda, splňující všechny hygienické parametry. Společnost VaK Beroun řeší zásadní problémy a podniká nezbytné kroky, aby byl systém reanimován. Případné zásadní investice by se řešily až po jednom roce zkušebního provozu, na který je prozatím smlouva s vlastníky (obcí Trnová a údajným vlastníkem S.O.N.Y. pozn. red.) uzavřena. Nájemné (pacht) byl stanoven jako symbolický v hodnotě 1000 Kč za rok každému z vlastníků, tedy tak, aby případné zisky z vodného a stočného bylo možné beze zbytku investovat do provozu, oprav a případného snížení ceny VaS.

V uplynulých dnech byla provedena vyměněna náplň filtrů na úpravně vody (ty předchozí propouštěly až 99% nečistot z Vltavy – pozn. red.), v současnosti je voda na vstupu do vodojemu čistá. Následně bude provedena kontrola a vyčistění vodojemu, potrubí a teprve po napuštění pročištěného potrubí čistou vodou mohou být provedeny zkoušky na kvalitu vody. V této souvislosti je třeba požádat občany o vstřícnost při spolupráci s techniky společnosti VaK Beroun. Až po té mohou prohlásit vodu za pitnou, pochopitelně po nezbytných interních zkouškách a v součinnosti s KHS, která vydá písemné vyjádření.

Pan ředitel Paul požádal o trpělivost odběratelů, v okamžiku, pokud by se objevila na výstupu kalná voda, je třeba tuto věc sdělit provozovateli. Vyhlašování nedostatečně kvalitní vody by společnost vyhlašovala v případě indicií takového stavu preventivně. Upozornil na SMS info-kanál (Čistá Trnová již informovala 16.2. 2016 „Nadstandardní služba VAK Beroun – informace klientům přes SMS„), pomocí kterého podávají uživatelům služeb informace, přičemž apeloval, že prozatím je jen málo občanů, kteří se do systému nahlásili (zatím nahlášeno pouze 15 lidí). Nutno poznamenat, že k info-kanálu by bylo vhodné se připojit ve všech domácnostech odběratelů, protože touto cestou se dá garantovat stoprocentní informovanost občanů v případě nějakého problému a to neprodleně po zjištění problému.

Ředitel Paul dále upozornil na velmi špatný stav čistírny odpadních vod, do které proudí trojnásobek celkové výtoče pitné vody. Problém může být nepovolený svod dešťové vody ze střech rodinných domů v obci a dále i nedostatečná těsnost na vodojemu, díky které voda proudila do kanalizace. Předpokládá, že VaK Beroun provede technické kouřové zkoušky, které odhalí viníky – neoprávněně připojené okapy na kanalizaci. Upozornil, že v současnosti je povinnost domácností postarat se o dešťovou vodu (jímka, vsak), nesmí být vpouštěna do splaškové kanalizace. Tím se v případě prudkého nebo přívalového deště může znehodnotit technologie ČOV  a zvýší se tak celkové provozní náklady, což by se dotklo každého z nás.

K cenám za vodné a stočné pan Mgr. Paul uvedl, že díky využívanému nevhodnému systému a stavu nelze předpokládat do budoucna (před realizací přípojky k přivaděči Baně – Mníšek do Trnové) ceny obdobné pražským či cenám v okolních obcích. Zhodnocení ceny vodného a stočného bude provedeno cca po půl roce provozování. Uvedl, že doposud musela jeho firma investovat do systému 630 000 Kč v průběhu dvou měsíců.

Facebooktwitter