Obrázky

Dopravě v okolí Jíloviště hrozí kolaps – kolaps čeká i občany přilehlých obcí

Čistá Trnová se již delší dobu věnuje studiu návrhu stavebních úprav záhadně označených Ředitelstvím silnic a dálnic jako studie D4 SOKP – ŘITKA. Pod tímto nenápadným názvem se skrývá kardinální zásah do života všech přilehlých obcí na dálničním úseku mezi Řitkou a Zbraslaví. Lapidárně řečeno – nějaký úředník, který možná ani doposud uvedený úsek dálnice a k němu přiléhající obce nenavštívil, rozhodl od zeleného stolu. Tuto premisu nepřítomnosti úředníka dost přesvědčivě posiluje úvaha, že pokud by zmíněnou oblast navštívil, seznámil se situaci, musel by uvedený projekt zahodit do koše. Nebo v případě, že se se situací obeznámil, nepatří na odborné projekční pracoviště, ale do ambulantní péče hned několika medicínských specialistů…

POZVÁNKA

D4 SOKP – ŘITKA, prověření parametrů a návrh stavebních úprav.

Prezentace studie provedené ŘSD a jednání o navržených úpravách.

 Čtvrtek 29. 6. 2017 od 10 hodin

v restauraci Spark na Jílovišti, Pražská 260.

PŘIJĎTE V CO NEJVĚTŠÍM POČTU

 JDE O KAŽDÉHO Z NÁS

O NAŠE DĚTI –   O NAŠE MAJETKY   

PŘEDEVŠÍM O NÁŠ DŮSTOJNÝ ŽIVOT

 

  • ŘSD totiž argumentuje tím, že chce odstranit nalezená bezpečnostní rizika.
  • Uvést silnici do parametrů dálnice dle platných technických předpisů.
  • Zapomíná však na jedno – za cenu zvýšení rychlosti od Jíloviště ke Zbraslavi na 130 km:

 

  • Chce brutálně omezit život v obcích, životní prostředí.
  • Ukrást vlastníkům pozemků a nemovitostí peníze následným poklesem jejich hodnoty.
  • To vše v souvislosti se zhoršením životního prostředí a dopravní přetížeností.

Tak to kdysi u Cukráku začalo...

Ve zkratce řečeno: ŘSD navrhuje zrušení nájezdu na D4 před Jílovištěm ve směru do Prahy a vedení veškeré dopravy obcí Jíloviště po celý den a noc. V návrhu je také zrušení autobusových zastávek a podchodů na D4, takže by nebylo kde vystupovat a nebylo by možné se dostat podchodem z jedné strany dálnice na druhou, blíže Trnové či k Řitce… Jinými slovy, můžeme očekávat, že se Jíloviště nyní celodenně zahalí do oblaků smogu a kouře, krásně a nákladně zrekonstruovaná vozovka s retardéry a stáními bude brutálně upravena v zájmu zvýšení průjezdní kapacity, objeví se nové zastávky autobusů uvnitř obce, kupříkladu před novou cukrárnou Stáňa, která se tak promění z oázy klidu a pohody v dopravní terminál.

„Především by to znamenalo převedení veškeré tranzitní dopravy z okolních obcí (Dobřichovice, Všenory, Lety, Klínec, Trnová, Líšnice, Čísovice a další) na místní komunikaci – ulice Pražská, tj. samotným centrem obce a po komunikaci, která je v majetku obce. Zvýšení intenzity tranzitní dopravy po páteřní komunikaci obce by mělo naprosto devastující vliv na život v obci a to nejen z hlediska zvýšení hladiny hluku, prašnosti a koncentrace výfukových zplodin, zvýšení intenzity provozu, ale také z hlediska bezpečnosti nás občanů, zvláště chodců a také motoristů, kteří vyjíždějí z přilehlých komunikací na ulici Pražskou. Odhad je okolo 7 – 10 tis. aut denně, zejména v ranních a dopoledních hodinách“ – uvádí se v textu jílovišťského starosty Vladimíra Dlouhého v časopise Zvonice, s nímž se obrací nejen na své spoluobčany, ale i k lidem z dotčených obcí. Dále starosta Dlouhý dodává: „Současně lze také předpokládat snížení tržní ceny všech nemovitostí v Jílovišti a snížení počtu trvale bydlících občanů. Proč jsme přesvědčeni, že rušení tohoto sjezdu nesmí být realizováno? Je to zcela zásadně proti zájmům obcí celého mníšeckého regionu a jejich občanů. Určitě je možné vypracovat náhradní řešení, které zachová stávající sjezd, případně zřídí sjezd nový. Uvedené řešení není v souladu s platným územním plánem obce.“

Jak patrno, všechny problémy, ne ještě zcela zmapované, které by vznikly na Jílovišti, by se přímo dotýkaly všech ostatních zmiňovaných obcí v regionu. Dostat děti v podvečer z Prahy do našich domovů by se stalo logistickým oříškem nejobtížnější kategorie. Jestliže je Trnová více méně odříznuta od okolního světa v nočních hodinách a přes víkendy, jeví se jako nezbytné, že svozy našich rodinných příslušníků se stanou ještě mnohem složitější a i finančně a časově náročnější operací.

Samotné Jíloviště se pak stane dvojsměrnou průjezdní kouřovou rourou, na oltář jejíhož zbudování padne i malebná hájenka proti Cukráku i odpočívadlo s občerstvením pod věží samotnou.

Sdružení nezávislých kandidátů za „Čistá Trnová – Žijme lépe“ a jejich sympatizantů vyjadřují zásadní nesouhlas s rozhodnutím ŘSD vrátit situaci v Jílovišti a okolí zpět do šedesátých let, kdy v centru Jíloviště byla dokonce i benzínová pumpa. Nutno dodat, že tehdy byl provoz minimální a až na víkendy prakticky poklidný až idylický v duchu Elišky Junkové….

Přijděte v co největším počtu! – Vaše Čistá Trnová

 

 

Facebooktwitter